Dag 11 zondag 17 maart Tucson en omgeving. Saguaro NP west

17 maart 2019 - Saguaro National Park, Verenigde Staten

De muis is gevangen! De bagels kunnen weer in de kast en hoeven niet meer in de koffer..........Vandaag hebben we een reisdag van toch zeker10 mijl😂 het is echt voor het eerst dat we op zo'n korte afstand de volgende overnachtingsplek hebben. Maar het doel vandaag is Gilbert Ray campground, dat ligt tegen Saguaro NP west aan. Ruud en ik hebben hier al 2x gestaan maar willen er graag nog eens naar terug. Na 3 nachten freecamp moeten we toch dumpen en water vullen. Vanaf 09.00 uur kun je inchecken dus we zorgen dat we tegen 08.45 uur bij de campground zijn. We zijn nummer 2 en 3 op de lijst en hebben 2 mooie plekjes naast elkaar. Deze campground heeft alleen electriciteit en een dump/ vul station voor het water. Omdat de campground een behoorlijk stuk van de stad af ligt is hier bijna geen lichtvervuiling en een schitterende sterrenhemel. Vanochtend weer een mooie wandeling, wat afstand en moelijkheidsgraad betreft gelijk aan gisteren. Dit is de Brown Mountaintrail die kunnen we vanaf de campground oppikken, de trail loopt langs de rand van de berg ( stijgen en dalen ) maar niet al te hoog.

Brown Mountain trail bij Gilbert Ray CampgroundBrown Mountain trail bij Gilbert Ray Campground

Onderweg zien we een kleine hagedis, volgens Ruud spuit deze bloed uit zijn ogen als er gevaar dreigt, kan 1 tot 1,5 meter spuiten. Ja ja het zal wel, dat zoeken we op! En ja hij heeft gelijk😙 het is een pigmy short horned lizzard.

Pygmee short horned lizzard

Het laatste stuk loopt vlak en je kunt merken dat het al warmer wordt. Er loopt een oudere man met ons op en we maken een praatje. Hij is al 78 en woont in de buurt. In de winter loopt hij hier en in de zomer als het warm is in de canyon. Ik hoop dat wij ook nog dit soort wandelingen kunnen maken als we die leeftijd hebben.

Terug op de campground de voetjes van ons af en niets meer doen.

Voetjes van ons af na een heerlijke wandeling

Niet voor Ruud natuurlijk die gaat na een uurtje zitten een rondje over de campground lopen.

Gilbert Ray Campground ten westen van Tucson

Gilbert Ray Campground

Overnachting: Gilbert Ray Campground , kosten $ 20. Gereden 10 mijl / 16 km. Temperatuur min 10 max 24 zon

1. Ina:
    18 maart 2019
    Mooie campground, waren wij vorig jaar ook volgens mij via een tip van jullie. Die wandeling zal ik onthouden.